Brommapojkar på besök

Imorgon är det återigen dags för match på Örjan, denna gången mot Brommapojkarna. Matchen börjar klockan 19.00, återstår och se hur stor del av publiken som hinner sätta sig till dess?


För med de köerna som det var i fredags så är man lite fundersam. Så jag kommer i alla fall var där en stund innan, brukar jag förvisso alltid vara, men det tog trots allt lite längre tid för mig att ta mig in i fredags än vanligt, trots att jag bara behövde ta mig in genom grindarna. De har gått ut på hemsidan med ett kort meddelande om att det ska se bättre ut imorgon, så det får man hoppas.


Och det var ju bara det första man blev lite frustrerad över i fredags, trots det fantastiska vädret. För det var just det man kände sig under större delen av matchen, frustrerad. Framför allt under första halvlek så var ju anfallsspel värdelöst. Det blev ju bättre i andra, men det måste ändå förbättra avsevärt om man ska vara med i toppen.


BP har under de två första matcherna vunnit en och spelat oavgjort en. Det spelade ju oavgjort, 0-0, i premiären borta mot Trelleborg. Sedan vann dem i fredags hemma, på en riktigt usel plan, med 2-0 mot Häcken. Svårt att avläsa så mycket av dessa matcher, det är väl helt okej att spela oavgjort mot Trelleborg (tycker jag ;-D) och som vad jag såg av planen på Grimsta så kunde i princip vad som helst hänt där, men en seger är alltid en seger. Återstår och se hur de kommer att spela på Örjan.


Som sagt så är det anfallsspelet som måste förbättras, det har ju varit långt under förväntan hittills. Men jag vet inte riktigt vad man ska göra för att det ska se bättre ut. Det känns ju ändå som om man har många spännande offensiva spelare, men som sagt ingen som riktigt visat något här i början. Skulle väl vara Emirs inhopp i fredags som var ganska lovande, han tycker jag bör vara med i startelvan imorgon. Men det har ju kanske en del med att göra med underlaget, även om jag tycker det är en dålig ursäkt som är väldigt utsliten. Men många av de offensiva spelarna är ju små och kvicka och vill ha bollen utmed marken. När nu underlaget inte är hundra så kanske man spelar någon högre boll mer än annars, och då får spelare som Marcus Olsson och Anel det lite svårare då de inte är speciellt stora. Ska man då spela som man spelar så kanske man trots allt ska använda sig av lite tyngre spelare som kan hålla i bollen, även om det går lite långsamt ibland. En spelare som har lite både styrka i kroppen och snabbhet är ju Joe Sise, därför jag inte ha något emot att han också får starta imorgon, och det verkar som han ska enligt FotbollDirekt.se. Så jag tycker alltså att Sise och Emir ska vara med i startelvan, en längst fram och en till vänster, vem som ska spelar vilken positioner vet jag inte. Sedan så tycker jag faktiskt att man ska byta ut Sebastian Johansson, han såg ingen vidare ut mot Trelleborg, kanske så skulle man sätta Anel på hans plats på det defensiva mittfältet och (nu chockar jag nästan mig själv) låta Ajsel fortsätta centralt som offensiv mittfältare. Det är trots allt svårt att ta bollen ifrån honom, även om det inte alltid går så fort och att han är kanske loj ibland. Annars kan man gärna starta med samma startelva som senast.


Förhoppningsvis så ser det betydligt mycket bättre ut imorgon, även om jag inte är helt säker på det. Det kan nog ta några matcher att hitta helt rätt igen, men jag hoppas i alla fall på en bra match, och kanske så kan BollKlubben Support vinna läktarkampen, hade ju varit kul...     

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0