En tung förlust

Det är tveksamt om jag under de snart tio år som jag i princip har följt HBK någonsin har känt mig så uppgiven efter en match. Det har varit enskilda matcher som har svidit mer, men det er frågan om det någon gång har känts så hopplöst.


För efter förlust 0-1 hemma mot BP är det väldigt tungt, även om man bara har spelat tre omgångar. För nu står man alltså med 1 poäng efter matcher som Trelleborg och BP hemma. Och nu väntar två bortamatcher mot Kalmar och Helsingborg, hur fasen ska det gå. Man har gått i mina ögon från att vara ett topplag, till att man t o m får fundera på om de ska hålla sig kvar. Det är förvisso ALLDELES för tidigt att börja fundera på det viset, men efter hur det har sett ut hittills så kommer ändå tanken.  


Men det började ju ändå ganska bra. Det var HBK som direkt tog tag i spelet i början, och BP kom absolut ingenstans. Speciellt Sise hade en riktigt bra start på matchen. Men även om det var HBK som hade spelet så kom man inte till några chanser egentligen. Men efter 20-30 minuter så började BP komma in i matchen, men efter första halvleken så kändes det ändå bättre än mot Trelleborg.


Sedan under andra kändes det som om BP fick mer och mer att säga till om. Något som var märkligt var att BP hela tiden kom till skottläge precis utanför straffområdet, och även om Bahne inte hade några större problem med att få tag på bollarna så vet man ju aldrig om någon BP-spelare får till något jätteskott och det står 0-1. Nu fick de aldrig in något på dessa skotten. Men mitt i halvlek händer det som bara inte får hända, BP får in 0-1 efter ett inkast. Kan världen verkligen vara så här grym...? Tydligen. HBK har sedan egentligen inget att komma med efter det och det slutar alltså 0-1.


Jag känner inte att jag orkar göra någon vidare analys nu, utan det känns som sagt väldigt hopplöst. För vad ska man egentligen göra? Det finns inga riktigt bra svar på det, utan det är bara att försöka kämpa sig in igen på något viss.


Så det blir inte så mycket mer om matchen, inte idag i alla fall. Utan man för väl bara rikta in sig mot matchen borta mot Kalmar på söndag, finns inget annat att göra...

Slutar att ge ut poäng till tre "bästa" spelarna i HBK:

3 p: Magnus Bahne - är trots allt stabil idag. Kan inte ta på sig målet riktigt.

2 p: Emil Salomonsson - sköter defensiven bra.

1 p: Joe Sise - ville i alla fall utan att egentligen inte få någon hjälp. Tappar ju längre matchen går.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer
Postat av: Lasse

Jag kan tyvärr inte komma med några tröstande ord... Det känns uppgivet för ögonblicket. Att en samling fotbollsspelare kan uppträda så tandlöst, och helt utan självförtroende.

Backlinjen tycker jag väl sköter sig bra även om jag skulle vilja se igen hur bollen kunde trilla ner framför fötterna på BP-spelaren. Problemen är högre upp i banan, alldeles för många felpass, misslyckade utmaningar och allsköns bråte. Jag reagerade också på att BP kom till skottläge så ofta och det blev visserligen inte några mål men med en bra träff kan den sitta som en strut eller komma retur.

Jag antar att det var för stor lucka mellan backlinjen och mittfältet där BP fick komma rättvända hela tiden...

Man får ju hoppas att Klubben får samla ihop styrkorna mot bättre motstånd på bortplan.

Men tanken att de skulle ha 1 poäng efter fem omgångar känns inte bra...

2009-04-16 @ 11:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0