Min startelva

Då är det då dags för mig att släppa startelvan som jag tycker HBK ska ställa upp med imorgon. Kommer även att ge en liten kort motivering under varje spelare.


Målvakt:


Magnus Bahne

Behöver egentligen ingen motivering. Han är en av Allsvenskans bästa målvakter, kanske det bästa. Oerhört lugn och ger lugn åt hela backlinjen.


Backar:


Emil Salomonsson

Emil kom ju som en offensiv spelare, men har alltså hamnat på högerbacken. Har, trots att han aldrig spelat ytterback innan, visat riktigt bra positionsspel och är ju väldigt snabb. Kommer verkligen att bli kul att följa i år.


Tomas Zvirgzdauskas

Tyvärr är det lite dålig konkurrens bland mittbackarna, Markus Gustafson verkar inte riktigt räcka till. Därför får Zvirre fortsatt förtroende, även om jag tror att han kan få det tufft ibland, speciellt mot snabba anfallare.


Tommy Jönsson

Tycker att Tommy är snäppet bättre än vad Zvirre är, och håller ännu ändå hyfsad allsvensk klass. Men även han börjar tappa, men såklart ska spelaren som börjar sin 12:e raka säsong i Klubben vara med.


Christian Järdler

Denna position är väl den det nästan är jämnast, och det är tufft mellan Texas och Järdler. Men jag väljer trots allt Järdler till slut. Känns som om han är växt in i laget och sett ganska bra ut i slutet.


Defensiva mittfältare:


Andreas Johansson

Ante är ju självskriven som defensiv mittfältare. Har tagit ett steg till tycker jag under försäsongen. Jobbar alltid hårt och vinner en hel del på boll. Kan också lägga helt geniala passningar ibland, tyvärr varierar kvalitet på passningar lite för mycket.


Tim Sparv

Den platsen tyckte jag också var tuff. Det har varit jämnt mellan Sparv och Sebastian Johansson, och tyvärr så tycker jag att ingen av dem riktigt har visat det jag har velat. Men Tim är ett framtidsnamn som håller på att slå sig in i det finska landslaget.


Offensiva mittfältare:


Michael Görlitz

Michi känns, precis som resten av offensiven, ganska självklar. Kom ju in som en frisk fläkt förra sommaren och höjde Klubben. Kan säkert nu när han har kommit in i Klubben ännu mer vara ännu bättre.


Anel Raskaj

HBKs egen bolltrollare som säkert kommer utvecklas ännu mer. En kille som alltid vill ha bollen, och göra något med bollen. Har varit lite bollkär, förhoppningsvis lär han sig av med det. Skulle också behöva vara lite bättre framför mål.


Marcus Olsson

Marcus ska ha utvecklas mycket under försäsongen, och han har sett rätt spännande ut under träningsmatcherna. Springer alltid och är väldigt snabbt. Kommer att bli väldigt spännande och se vad han kan göra i år.


Anfallare:


Anselmo

Trots att han inte riktigt har hitta målet under försäsongen så vet man vad det finns in honom. Man har ju förhoppningar att han ska komma med mer i spelet. Tyvärr har han inte gjort det under försäsongen. Men om han gör det, kommer han att bli riktigt farlig.



Så tycker alltså jag att HBK ska ställa upp.


                                Bahne

  

Emil              Zvirre          Tommy           Järdler

  

                      Ante G          Sparv

  

Görlitz                        Anel                     Marcus

  

                               Anselmo

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0