Dahlberg till HBK?

Djurgårdens Mikael Dahlbergs kontrakt går ut vid årsskiftet, och Djurgården har börjat diskutera ett nytt avtal. Men ännu har inget kontrakt blivit klart. Och enligt Sportexpressen ska många allsvenska klubbar vara intresserade av honom, däribland HBK.

 

”Dahlberg är ett namn som vi diskuterat, men vi vill först få klart med en ny tränare innan vi tar ett definitivt beslut”, säger HBKs ordförande Ingemar Broström till Expressen.

 

Låt oss hoppas att det inte blir något av detta. Dahlberg är ingen jag känner jag vill ha i HBK. Jag menar killen är ju framförallt forward, men gjorde ju inte ett enda mål i Allsvenskan detta året. Det är ju inte anfallare utan målsinne som HBK behöver just nu precis. Sedan har han ju även ett förflutet som mittback, men inte heller där skulle han vara något alternativ. Visst har han vissa kvalitéer som targetspelare, men HBK har ju redan Emir och Sise som jag rankar betydligt högre. Nej jag hoppas den nye tränaren avfärdar detta ryktet ganska kvickt, för jag vill i alla fall inte se honom här.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer
Postat av: Kungen

Klart Dahlberg hade vart en kanonvärvning för HBK. Finns ju en anledning till att han var med i Landslaget så sent som för ett år sedan, dessutom så kanske han kommer att få en nytändning i karriären?? Var inte så negativ till att HBK skulle värva en klasspelare!

2009-12-16 @ 20:14:48
URL: http://www.lifeandcrimes.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0