Lucka 22

Dagens fråga ser lite annorlunda ut än vanligt. I och med att det i år är 10 år sedan jag såg min första HBK-match så kommer dagens och morgondagens frågor vara om ett årtal mellan 1999-2009. Annars är allt likadant:

 

 

3 p: Sista matchen för HBK innan sommaruppehållet så lyckades HBK vinna mot Kalmar hemma med 1-0 efter mål av Tommy Jönsson. Det var HBKs första seger det året. En annan match som jag starkt kommer ihåg från detta år var hemmamatchen mot Norrköping då HBK låg under med 1-2, men lyckades vända till 3-2 i slutminuterna. Det var med stor glädje jag lämnade den matchen kommer jag ihåg.

 

 

2 p: Början av denna säsong var väldigt tung, man låg t ex sist efter drygt halva säsongen. Men HBK gick obesegrade de elva sista matcherna, och slutade till sist på en sjätteplats. Men hade också inför säsongen bytt tränare.

 

 

1 p: Det var alltså Jonas Therns första år i HBK. Nya spelare som kom in detta år var bl a Magnus ”Turbo” Svensson, Pascal Simpson, Tomas Zvirgzdauskas, Patrik Ingelsten och Magnus Andersson. Året var precis mellan Klubben två senaste medaljer. Det var också året som Djurgården tog sitt första SM-guld under 2000-talet.

 

 

Gårdagens spelare:

Emir Kujovic

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0