Lucka 23

Även idag är det alltså ett år jag söker:

 

 

3 p: I hemmapremiären detta år krossade man AIK med 4-0. En annan minnesvärd match det året var segern mot Örgryte borta. Vid ställningen 1-1 får Örgryte straff, och HBKs målvakt blir utvisad. Men andremålvaktens första ingripande blir att rädda straffen, och sedan kan HBK vinna på ett självmål.

 

 

2 p: Men det finns två andra matcher som är ännu större det året för mig, nämligen de två sista. Först näst sista matchen det året då Tommy Jönsson slår troligtvis den viktigaste straffen för HBK under de åren jag har följt dem, och det blev ett klassiskt straffmål sedan också. Och trots årets största förlust i sista matchen hemma mot Trelleborg så är det en match som jag aldrig glömmer.

 

 

1 p: För behöver jag säga mer än att den största förlusten detta året var alltså 2-1 mot Trelleborg och SM-guld, SM-guld, SM-guld.

 

 

Gårdagens år:

2002

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0