Ny tränare troligtvis till fredag - Svensson en kandidat

HBKs ordförande Ingmar Broström säger idag till fotbollskanalen.se att han hoppas att få klart med tränare i HBK till slutet av veckan. Om det gäller bara en ny huvudtränare eller assisterande också svarar han såhär:

 

”Om allt går vägen så kommer vi att presentera ytterligare någon förändring i tränardelen. Men vi har inte alla bitarna på plats ännu. Vi hoppas kunna få det senast fredag.”

 

Samtidigt flyttar den förre HBK-spelaren Michael Svensson hem till Sverige och Halmstad på torsdag. Svensson som var assisterande tränare i engelska Southampton förra året, en roll som det har snackat om att han även skulle vara en kandidat till nu i HBK. Men innan har han sagt att han till en början vill vara huvudtränare på lägre nivå, men ska enligt fotbollskanalen.se ha ändras och säger såhär:

 

”Jag har ett jobb på gång som jag hoppas ska bli klart snart, men innan dess kan jag inte uttala mig.”

 

Broström vill inte kommentera ifall Svensson är aktuell som assisterande, men han ska i princip vara utesluten som huvudtränare. En kommentar som stämmer med det uttalande Broström gjorde till fotbolldirekt.se för någon dag sedan. Då sa han att det inte ska vara aktuellt med en ung och oprövad tränare som ny huvudtränare, men kanske som assisterande. Broström säger även till fotbollskanalen.se idag att han ska träffa sin kandidat till jobbet imorgon onsdag, men vill inte ge mer information när det gäller Micke Svensson:

 

”Man vill ju alltid berätta en del, men innan man har fått ett okej på plats och är helt överens så kan det ju faktiskt stupa av något skäl som man inte vet i nuläget”, säger han.

 

Får väl säga äntligen något lite mer konkret när det gäller tränare. Fast måste säga att detta följer det jag har tänkt de senaste dagarna faktiskt. I alla fall sedan i slutet av förra veckan när jag fick reda på att de skulle ha ett styrelsemöte som igår, där det skulle diskutera tränarfrågan och, har jag börjat tro på att man skulle kunna presentera något som i slutet av veckan. För att från att haft mötet, och förhoppningsvis kommit fram till ett namn som man vill ha, till att ta ordentlig kontakt med den och komma fram till en överenskommelse ska förhoppningsvis bara ta någon eller några dagar, och sedan kan man kanske behöva en dag innan man kan presentera det nya namnet.

 

Sedan skulle det inte alls förvåna mig ifall Micke Svensson blir assisterande tränare, finns en del saker som får mig att tro det. Han har ju sagt att han vill komma tillbaka till HBK någon gång. Och nu flyttar han ju hem Halmstad, och det skulle förvåna mig om han inte finns med i diskussionerna hos HBK. Skulle sedan HBK vara intresserade av honom så tror jag han har svårt att tacka nej. Och om man nu ska lite på vad som står på Fotbollskanalen så känns det ju som om han har fått något erbjudande fick honom att tänka om. Och att det är något som ska bli klart ganska snart, som kanske slutet av denna vecka. Och det passar ju ganska bra att han flyttar hem just på torsdag om HBK ska försöka släppa tränare just torsdag, fredag. Sedan kändes det redan när Boström pratade med Fotbolldirekt som om man hade någon lite mindre rutinerad tränare på gång som assisterande tränare, även om han inte sa det rakt ut. Sedan stärktes det nästa ännu mer idag då han säger att det ser ut som om det ska tillsättas mer än en huvudtränare, och han vill ju inte avfärda ryktet om Svensson helt heller. Nu kanske jag bara ser det som tyder på att Micke är på väg in bara för att jag vill se honom. Men jag skulle i alla fall inte bli förvånad i fall han finns med i staben nästa år.

 

Som sagt, kul med att det kommer något lite mer konkret som man kan spekulera lite i. Sedan att man får en trolig tidpunkt på när man kan tänkas presentera är ju också positivt. Återstår nu bara att se om man lyckas få klart något i tid, vi får väl se…

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0