Ängelholm imorgon

Imorgon kommer Ängelholm till Sannarp för att möta HBK. Ängelholm som gjorde succé som nykomling i Superettan förra säsongen och hamnade femma, vilket riktigt bra. Men inför kommande säsong har de bl a förlorat Emil Salomonsson, till HBK då, och Pär Hansson, tillbaka till Helsingborg efter lån. Detta är två riktigt talangfulla spelare (Emil gjorde bl a 9 mål ifjol som mittfältare, och Pär Hansson har U21-landskamper på meritlistan) som säkert kommer att saknas i Ängelholm. Jag skulle tro att Ängelholm inte gör en riktigt lika bra säsong i år, och hamnar några placeringar längre ner.


Det var skönt att HBK fick vinna mot Falkenberg och göra mål, även om det inte är det viktigaste i träningsmatcher, men det ger trots allt lite självförtroende och lugn. Förhoppningsvis fortsätter de på samma sätt imorgon. Och förhoppningsvis kommer jag att kunna se matchen, problem är att jag lite krasslig, så vi får se. Enligt HBKs hemsida så kommer HBK att ställa upp så här imorgon:


Målvakt:

Kalle Johnsson


Backar:

Mikael Rosén

Markus Gustafsson

Tommy Jönsson

Christian Järdler


Mittfältare:

Alexander Prent

Andreas Johansson

Sebastian Johansson

Emil Salomonsson


Anfallare:

Anel Raskaj

Emir Kujovic


Det ska bli väldigt intressant med vänstersidan med nyförvärven Järdler och Salomonsson. Sedan så vill jag gärna se hur Markus Gustafsson håller, om kan konkurrera med Tommy och Zvirre. Även Kalle Johnsson ska bli intressant, och vilken status Prent har. De andra har man ju hyfsad koll på, men såklart är även de intressanta att se. Hoppas verkligen jag klarar av att gå på matchen imorgon.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0