HBK möter Espanyol B imorgon

Efter att, vad jag har hört, haft ett bra träningsläger än så länge så ska HBK imorgon spela en träningsmatch mot Espanyols B-lag. Espanyol, vars A-lag slog storebror Barcelona på bortaplan i Barcelona‑derbyt i lördags med 2‑1, en match som HBK-spelarna ska ha sett. Trots det så ligger Espanyol inte bättre än näst sist i La Liga. Ska vara ärlig och säga att jag har lite dålig koll på Espanyol, men några namn tycker jag trots allt att jag känner igen. Så som målvakten Carlos Kameni (kamerunsk landslagsmålvakt), mittfältaren Ivan de la Peña, backen Steve Finnan (f d Liverpool) och anfallaren Raul Tamudo. En intressant sak jag fick fram var att Espanyols serbiska mittfältare Milan Smiljanić ska vara född i Kalmar.


I Spanien ingår reservlagen i seriesystemet som A-laget, men lagen får inte spela i samma liga.  Espanyols B-lag ska spela i Tercera División, vilket den fjärde högsta ligan i Spanien.


Tror att det kan vara en rätt intressant värdemätare för HBK, det är trots allt spelare som är mitt i säsong, och jag hoppas de visar en mycket bättre vilja en mot AB, för viljan var inte godkänd i den matchen. Skulle kännas skönt med lite positiva tendenser imorgon och kunna lämna AB matchen helt och hållet bakom sig.


Återkommer om jag får någon startelva för imorgon, annars är det bara att önska Klubben lycka till!  


Sedan ska förre HBK-spelaren Jesper Westerberg vara aktuell för Viking Stavanger i Norge. Enligt rykte skulle Westerberg ansluta till Vikings träningslägeri Spanien idag. Westerbergs kontrakt med HBK gick ju ut efter förra säsongen och han har sökt efter klubb sedan dess. Bl a ska AIK ha varit intresserad av honom tidigare.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0