Lite smått och gott

Ett par saker som har hänt det senaste tiden:

Igår förmiddag gjorde Tim Sparv A-landslagdebut när Finland mötte Japan. Sparv fick spela hela matchen och trots resultatet, 5-1 till Japan, var han ganska nöjd. Förhoppningsvis kan han få, precis hoppas att Ante G har fått, självförtroende och höjer sig några snäpp.


Sedan skulle Sharbel Touma ha varit på matchen i tisdags mot Ängelholm, även om jag inte såg honom. Han ska ha snackat lite med några HBK-spelare och även med HBKs sjukgymnast. Är lite intressant, även om jag inte är helt säker på att det hade något med en övergång att göra. Vi har ju redan en del yttermittfältare, men man kan ju inte säga annat än att han gjorde riktigt bra när han var här senast, speciellt 2004 då han gjorde 20 poäng, 10 mål och 10 assist. Det var bara en spelare som gjorde mer poäng den säsongen... Markus Rosenberg med 24 poäng, 14 mål och 10 assist. Så kommer han hyfsat billigt skulle jag nog inte tacka nej, men som sagt tror jag att det är ganska liten chans.


Var och köpte biljetter till U21-EM i morse på HBKs kansli. Det öppnade 9, men jag och en kompis tänkte att det kanske var lite en del intresse på biljetterna, så vi tänkte vi skulle vara där en stund innan. Vi bestämde att vi skulle träffas vid Österskans vid halv 8. Men min kompis buss kom aldrig, så jag fick ta mig ut till Örjan själv (kansliet ligger på Örjan för den som inte vet). Var där strax efter 8, och det var inte en människa där..! Så där stod jag ensam i snövädret och väntade. Då kom Lasse Jacobsson, lite som en räddad ängel, och släppte in mig i kansliet. Där satt jag väl i ungefär en halvtimme och väntade, under den tiden sprang bl a Conny Johansson och Mattias Skoog, bl a planspeaker på hemmamatcherna och sköter många av inslagen på HBK TV, förbi mig och hejade. Kom sedan efter halv 9 en annan man som skulle ha biljetter. Vid kvart i 9 skickade Matz Ljungkvist, receptionschef, ut oss eftersom han behövde var lite ifred i kansliet. Under tiden vi stod utanför kansliet började A-lagsspelarna komma. Först tror jag nästa Markus Gustafsson var, men sedan kom bl a Joe Sise och Marcus Olsson cyklande. Marcus har jag cyklat förbi ett par gångar när jag ska ut till Nautilus på Sannarp, så han bor antagligen åt det hållet. Även min kompis kom vid denna tid och han tyckte att Michael Görlitz körde den snyggaste bilen, även om jag inte riktigt såg vilken bil han körde. Sedan kom såklart bröderna Kujovic samtidigt. Tycker även Bahnes bil såg helt okej ut, den såg jag, men vet inte vad det var för modell. Sedan 9 släpptes vi in och fick köpt våra biljetter. Så nu är jag stolt ägare till biljett till alla tre matcherna på Örjan i sommar. Det var lite insiders från Örjans vall.


Två matcher under våren har flyttats. Detta p g a att matchen borta mot Elfsborg ska sändas i TV4 den 16 maj. Det gör att hemmamatchen mot ÖIS som skulle spelas måndagen innan, den 11:e, istället flyttas till söndagen istället, den 10:e. Kul att HBK för en TV-match till, speciellt en bortamatch eftersom att jag då kan se den hemifrån.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0