Den som spar, den har!

Som många vet har HBK sålt spelare för rätt stora pengar det senaste par åren. Mellan 45 och 50 miljoner. Många allsvenska klubbar skulle nog använda dessa pengar till att köpa lite dyrare spelare, men inte HBK...


I en artikel på FotbollDirekt.se så säger Janne Andersson att man istället ska använda dessa pengar till att bättre klara av att få spelare att stanna kvar i klubben, istället för att de sticka till Danmark och Norge.


Blir man förvånad? Nej, det skulle jag inte säga.

Det följer helt HBKs filosofi att inte använda mer pengar än nödvändigt.


Tycker jag att det är rätt? Vet inte.

Som supporter skulle jag gärna se att HBK visar lite ekonomiska muskler och fixar en lite dyrare och mer välkänd spelare. Men samtidigt så är inte HBKs val helt fel. Det är lite tråkigt, men inte helt fel. Istället för att lägga pengar på ett dyrare nyförvärv, som även om de har bra meriter inte tvunget kommer att lyckas. Särskilt om man värvar utländska spelare, men även svenska. Istället satsa på att behålla de bästa spelarna i truppen som det är större chans kommer att prestera. Lyckas med det finns det ju stor chans att man lyckas bra i allsvenskan.


Skulle jag bestämma skulle jag ändå inför kommande säsong försöka göra en större värvning (troligtvis en mittback för ett några miljoner) och resten försöka att hitta fynd och talanger.


Skulle också bara säga till sist att det är dåligt att man under hela våren, på 12 omgångar, bara kommer att visa HBK en match på någon vanlig TV-kanal, alltså inte Pay-per-view. Men man är väl van, som den småstadsklubb man är. Man har inte det högsta intresset ute i landet. Men tycker ändå att någon match mer kunna man väl visa, tyckte Klubben spelade rätt bra fotboll under hösten även om de bara kom 8:a.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0