Järdler klar!!!

GÔTT!!!

Då var då äntligen HBKs första riktiga nyförvärv klart (Emil Salomonsson har ju tillhört Klubben sedan sommarn)! Igår skrev Christian Järdler till slut på efter en tids förhandlingar med MFF, verkar som om HBK har försökt få hit Järdler ända sedan mitten av december.


Det var ju i början av helgen som de första ryktena om Järdler började snurra. Men när Janne, i en artikel som jag skrev om i helgen, sa att provspelande Ryan Miller hade uppfyllt HBKs krav så trodde jag att det var han som skulle skriva på nu i början av veckan. Men så blev det alltså inte!


Istället var det alltså Järdler som fick skriva sin namnteckning på ett kontrakt på 4 år. I samma veva så innebär det att Miller försvinner ut ur bilden. Tycker egentligen att jag borde tycka att man skulle ha valt Miller först. Tycker egentligen att man behöver en högerback mer än en vänsterback. Har även jag hört av någon att Järdler ska vara lite gnällig. Men istället för att för någon sådan känsla, så känner jag mig väldigt nöjd med att Järdler skrivit på. Först och främst kanske för han trots allt är ett nyförvärv, men har säkert även med att han är svensk och att han är någon man känner igen. Miller hade jag ju aldrig hört talas om förrän han kom hit för att provträna. Sedan tror jag att Järdler troligtvis kommer ha det lättare att komma in i laget. Tror heller inte att HBK skulle värva någon spelare som är en gnällspik, tror HBK prioriterar personligheten ganska högt. Men man vet aldrig, kan bli intressant och se hur han skulle reagerar om han inte platsar i startelvan.


Känns i alla fall riktigt bra man har fixat ett nyförvärv, tror säkert att han kan bli riktigt bra. Förhoppningsvis var inte Järdler det första och enda nyförvärvet, utan att man åtminstone skaffar en mittback till, och kanske en anfallare...

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer
Postat av: Kungen

Bahne

Gus-Zvirre-Tommy-Texas

Görlitz-Ante G-Järdler

Anel

Anselmo-Emir

2009-01-20 @ 19:56:59
URL: http://lifeandcrimes.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0