Målvakter

Jag börjar då min genomgång bakifrån och startar med Klubbens målvakter. Trots att vi har tappat två målvakter från förra året, Conny Johansson och Marcus Sahlman, så varken tror att det kommer att eller tycker det ska hända något i målvaktstruppen. De två målvakter som finns inför nästa säsong i HBK, Magnus Bahne och (Karl-Johan) "Kalle" Johnsson, känns tillräckligt. Det som i första hand skulle kunna ändra på något är om Bahne väljer lämnar, men det känns inte speciellt troligt just nu. 

Det känns väldigt tryggt med Bahne som förstemålvakt. Jag anser honom vara en av allsvenskans bästa målvakt trots att han av förklarliga skäl (var inte tillbaka från korsbansskadan förrän i sommarn) inte var riktigt lika stabil 2008 som 2007. Något som var lite märkligt med Bahne under hösten var att hans spel med fötterna inte alls var lika stabilt som året innan, men förhoppningsvis kommer han tillbaka till samma känsla tills allsvenskan börjar.   

Kalle har jag tyvärr lite dålig koll på. Har inte sett så mycket av honom, förutom halvlek han fick stå hemma mot Djurgården i höstas. Den halvleken var inte någon vidare värdemätare eftersom jag knappt tror han fick ett skott på sig. Det blir intressant att se honom mer under träningsmatcherna. Tror trots allt att han kan gå med på att sitta på bänken utan att gnälla (host! vilket andra inte  verkar ha gjort. host!) och utvecklas för att sedan börja konkurrera på riktigt så småningom. Bahne har trots allt bara ett år kvar på kontraktet och kanske har han lust att prova något annat sedan.

Det vad jag hade och säga om målvakterna i HBK. Förhoppningsvis lyckas jag få ihop ett omdöme om backarna tills imorgon. Tills dess:

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0