Micke Svensson blir tränare

Den förre HBK-backen Michael Svensson har tagit beslutet att bli assisterande tränare i sin nuvarande klubb Southampton, som spelar i näst högsta serien i England.


Micke lämnade HBK 2001 för franska Troyes, där han spelade i en säsong, innan han skrev på för Southampton. Där gjorde han direkt succén och spelade även sig in i den svenska startelvan i EM-kvalet inför EM i Portugal 2004. Fick även smeknamnet "The Killer" (Mördaren) i England sitt fysiska spel. Men tyvärr fick inte Micke spela EM 2004 efter att han skadade knäet allvarligt våren 2004, och han har i princip aldrig varit riktigt hel sedan dess, trots flertal "comebacker". Men man kan inte säga annat än att han verkligen, på alla sätt, har försökt ta sig tillbaka till planen igen. Men nu börjar han nog själv inse att chansen att han kan spela igen är extremt liten, även om det inte verkar som han har gett upp det helt än. Han har nämligen sagt att han ska ge det ett försök till. Frågan är om han någonsin kommer ge upp hoppet om att göra comeback?


I vilket fall så tycker jag att det är bra att Micke har detta steget, han måste ju även själv börja inse att hans spelarkarriär är över. Jag menar, han har ju provat alla möjliga, och omöjliga, sätt att bli kvitt sina skador, men ändå kommer han ingen vart. Det innebär nog även att man inte kommer att se Micke i HBKs försvar igen. Men ska jag vara ärlig så hade jag inte trott det heller, han har varit skadad så länge. Men vem vet, kanske får han se Micke i HBKs tränarstab om något år. Önskar i alla fall Micke lycka till i sin nya roll!

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer
Postat av: Kungen

Bra!! Det var ju lite på tiden med ett nytt inlägg "eller" nu innan du tar semester i veckan....och så missar du första träningsmatchen...det var ju inte bra....jag hade ju förväntat mig att få en fullskalig rapport från matchen mot FFF på lördag....//::

2009-01-26 @ 20:36:06
URL: http://lifeandcrimes.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0