Rykte om MFF-ytterback!

Hörde detta ryktet redan igår på Himlen är blå, HBKs sida på SvenskaFans. Nu har även fotbollskanalen skrivit om detta rykte.


Enligt rykte ska Malmös Christian Järdler vara intressant för Klubben. Järdler är framförallt vänsterback, men kan även spela som yttermittfältare. Han fyller under året 27 vilket gör att han stämmer in på Jannes profil på en etablerad spelare som varken är jätteung men ändå inte är gammal precis. Järdler har varit rätt tydlig med att han vill lämna MFF och han och hans sambo har precis köpt ett hus i Skälderviken, utan för Ängelholm. Det gör ju HBK till ett bra alternativ. Sedan är farsan gammal HBK-spelare.


Vet inte riktigt vad jag ska säga om Järdler som spelare. Kommer ihåg att han gjorde en del mål när han spelade för Helsingborg, innan blev utlandsproffs i Turkiet. Blev sen inte speciellt populär i Helsingborg när han valde att skriva på för MFF. Har sedan, enligt kommentarer på Himlen är blås forum från MFF-supportrar, att han aldrig riktig lyckas i Malmö. Men man varken ändå tro att han med en nystart har möjlighet att komma upp i en mycket högre nivå. Har nog inte sett s mycket av Järdler, inte som jag kommer ihåg i alla fall. Kan bara komma ihåg en match som Järdler utmärkte sig i. Det var en U21-match mellan HBK och MFF förrförra året. Där tyckte jag han varit riktigt bra och var matchens lirare så jag tror att han har möjligheten att lyckas om han kommer hit. Frågan är bara om han konkurrera ut Texas eller om han hamnar på bänken även här. Tycker ändå, utan sett så mycket av någon av dem, att Järdler känns mer intressant än amerikanen. Mycket beroende på att han är svensk och redan kan allsvenskan. Är alltid ett litet osäkerhetsmoment med en utländsk spelare, speciellt från en annan världsdel.


Får väl se om snart får se ett nyförvärv för HBK. Jag kommer i alla fall att hålla mina tummar för det.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer
Postat av: Lasse

Spelare som inte kommer till sin rätt i MFF och sedan kommer till Klubben har vi väl en del goda erfarenheter av, inte sant? Rosenberg, Jönsson, ...

2009-01-19 @ 15:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0