Sammanfattning av lagdelarna

Tänkte jag gör en snabb sammanfattning av om min genomgång av lagdelarna. Allt som allt så tycker jag att Klubbens trupp ser rätt bra ut med många spännande spelare. Det är även många som gjorde sin första allsvenska säsong förra året, bl a Anselmo, Anel, Görlitz, Marcus Olsson och Emir. Dessa kan mycket med en säsong i bagaget bli ännu bättre. Sedan har de inte än så länge tappat någon spelare som var någorlunda ordinarie under förra säsongen.


Trots det så behövs det något nyförvärv (hur mycket tråkigare hade inte försäsongen varit annars), speciellt i backlinjen. Som jag har skrivit innan så tycker jag att det första man borde skaffa är en ny mittback, gärna med någorlunda fart på fötterna och hyfsad bollkontroll. Sedan skulle jag gärna kunna se en eller två nya ytterbackar och kanske en forward. Men enligt artikeln i Hallandsposten för någon dag sen så ska ju truppen bantas med i alla fall ett par spelare jämfört med förra året, det för att ha chansen att ge fler unga spelare att bli lärlingar och sånt. Det är inte pga styrelsen eller av ekonomiska skäl. Så troligtvis så blir det inte så många nyförvärv, men i samma artikel skrivet de att Janne Andersson säger att man ska försöka förstärka försvaret med en eller två etablerade spelare. Alltså är Janne inne lite på samma bana som jag, positivt!  


Kom ihåg:


Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0