Den nya hemsidan

Då har HBK släpps sin nya hemsida och den var... inget speciellt egentligen. Känner mig lite besviken, även om jag borde ha insett att jag hade alldeles för höga förväntningar. Även om jag tycker den ligger på den övre halvan av hemsidorna i Allsvenskan så håller jag Elfsborgs hemsida som snäppet bättre än hbk.se, kanske några andra också.


Men om jag ska lista lite plus och minus med den nya hemsidan så blir det så här:


Plus

  • Rutan med kommande och de senaste matcherna tycker jag är en förbättring så du lättare kan se vilka de närmaste matcherna direkt när man kommer in på sidan. Även att man kan se hur det gick i de senaste matcherna är ju positivt, även om det inte spelar lika stor roll.
  • Den stora förändringen är väl ändå också ett plus, att man har HBKTV på hbk.se istället för än separat sida. Men egentligen gör det ingen större skillnad.
  • Väl inne på matchreferat så är det positivt att man kan snabbt kan välja mellan inför artikel, matchreferat, HBKTV-inslag om matchen och startelvan. En liten detalj bara, men ändå.
  • Sedan så tycker jag att det är positivt att man lagt in några nya skrivbordsbilder, har varit väldigt dåligt med det ett bra tag nu.

Minus

  • Att man egentligen inte har gjort något med souvenir-sidan. Den känns väldigt gammal och omodern, och det är VÄLDIGT sällan man hittar något nytt där. Nu har jag hört någonstans att man ska göra något åt det, men till dess är det ett stort minus.
  • Att man genom att lägga HBKTV direkt på hbk.se har gjort att rutan är mindre. Visst, man kan ju förstora, men då blir den ju lika stor som skärmen, vilket är för stort.
  • Tycker kanske att nyheterna blir lite undangömda ner till längst ner på sidan. Det gör kanske att man lättare kan missa den, men det stora rutan längre upp är ju bra och jag misstänker man kommer använda den till de viktigaste nyheterna.

Det var några små iakttagelser jag har gjort, finns säkert fler plus och minus. Men som sagt så är jag kanske lite besviken, men det är trots allt en okej sida som ändå ska vara lätt att hitta rätt på. Hade kanske också hoppas att man hade släppt lite andra intressanta grejer tillsammans med sidan, kanske ett nyförvärv och lite nya grejer i shopen, men inte. Men det viktigaste är ändå att den allsvenska omstarten är nära, även om den samtidigt känns som den kan göra ont.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0