Intressant sista-minuten-värvning

Fick upp ögon för honom i vintras, och har sedan dess haft honom ganska högt på min önskelista över spelare som jag ville ha till HBK, och i transferfönstret elfte timme så blir han alltså klar...


Enligt en artikel i dagens Hallandsposten så hade HBK ett hemligt nyförvärv på gång. Man hade pratat med Ingmar Boström, ordförande, sen igår kväll som då var lite orolig över om man skulle hinna få klart alla papper i tid, eftersom det svenska transferfönstret stängde vid midnatt. Därför har man gått och hoppas hela dagen att man hann, och undrat vem det kan vara. Men ju längre dagen har gått, ju mer tveksam har man blivit över om man hann. Men man klarade att fixa papper och nu ikväll presenterades han på hbk.se:


Johnny Lundberg!!!


Jag misstänker att det inte är alla som har full koll på Lundberg, kanske inte ens hört talas om honom. Men han är 27 år och kommer senast från danska Nordsjälland, men är ursprungligen från Landskrona. Han ska enligt uppgift både kunna användas som back och mittfältare, men det är mest som mittback jag har sett honom. Det var inför säsongen när jag framförallt ville ha en mittback, som jag då fick höra om Lundberg som hade gjort bra inför sig i Danmark och inte hade så långt kvar på kontrakt, skulle ha gått ut nu till vintern, och inte var intresserad av att förlänga sitt kontrakt. Men har hela tiden ansett det vara ganska liten chans att han skulle gå till HBK med tanke på intresse från bl a flera andra svenska klubbar, men alltid hoppas. Men man hörde inget innan säsongen, och inte hört mer än att Kalmar ska ha varit intresserad av honom nu under sommarn, därför blev det då en rolig överraskning när det nu stod klart att han hade skrivit på för Klubben.


För även om jag helst hade sätt att HBK värvat en offensiv spelare, så känns det bra ett få in ett etablerad mittback eftersom Tommy och Zvirre börjar bli lite till åren ju och inte blir snabbaste precis. Han är klar att vara med redan mot BP på söndag, men är tveksam till om jag vill se honom så pass fort, känns ju ändå som om det funkar i mittlåset. Bättre ge honom lite tid att komma in i laget och så får vi se sen, men är nog en bra värvning för senare under hösten kanske och kommande säsong.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer
Postat av: Johan

Känns som en riktigt stabil värvning! En spelare man har lite koll på och vet lite vad man kan förvänta sig, tillskillnad ifrån många andra värvnigar som görs i dagens Allsvenska!

2009-07-29 @ 21:31:06
URL: http://www.lifeandcrimes.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0