Träningsmatch i Ränneslöv

HBK kommer att spela två träningsmatcher under uppehållet och först är idag mot Örgryte, i lilla Ränneslöv söder om Laholm. Tyvärr så kommer jag inte att kunna se matchen av olika skäl, vilket är lite surt.


Det som gör det extra surt är att HBK har en provspelare på plats som kommer få spela. Det är Alexander Benede från Bayern Münchens B-lag, alltså en gammal lagkamrat till Görlitz. Precis som Görlitz så är Benede mittfältare, men Benede är framförallt defensiv mittfältare. Det verkar ju som om det är defensiva mittfältare man första hand kollar på i HBK just nu eftersom precis som jag skrev i början av veckan så hade man då en islänning i den positionen på provspela, som förövrigt fortfarande är aktuell, och nu alltså Benede. Men det är kanske klokt att hålla koll på lite defensiva mittfältare med tanke på att både Antes och Sparvs kontrakt går ut efter säsongen, och chansen är ganska stor att i alla fall en av dem lämnar antingen nu i sommar eller då efter säsongen.


Ska man gå till matchen så känns det som om de här matcherna under sommaruppehållet är mest bara för att hålla tempot uppe, och kanske testa lite nytt som man inte vågar under seriematcherna. Så även om det alltid är positiv med ett bra resultat så kommer jag nog inte fokusera allt för mycket på det. Då är det som alltid i träningsmatcher nästan viktigare med hur spelet ser, även om jag tycker de skulle kännas bra om HBK får in några mål efter den måltorka man har haft. Så jag hoppas hellre på ett målkalas än motsatsen. Svårt att veta hur man ställer upp idag, men klart är att Benede antagligen får starta, medan Sparv (U21-EM!), Tommy (foten), Sise (rehab) och Emir (knäet) inte är tillgängliga.


Sedan till ÖIS, som verkligen har haft en mardrömsvår om man säger så med bara två poäng, och alltså ingen seger. Därför så presenterade man tidigare i veckan en ny huvudtränare och Janne Carlsson fick kliva tillbaka till att bli assisterande tränare. Den nye tränaren är förre guld-tränaren i Helsingborg, Åge Hareide, som även varit norsk förbundskapten mellan 2004-2008. Det är alltså en ganska meriterad tränare man får, men att byta tränare gör ju inte allt, det är ju trots allt spelarna som spelar. Men det kan såklart bli en positiv reaktion, det återstår att se. Men jag tror inte han har hunnit sätta så stor prägel på laget tills idag utan det kommer så småningom.


Som sagt sa så känns det synd att missa dagens match, för även om det inte är den viktigaste matchen, så är det ändå kul när HBK spelar. Det finns trots allt en liten nerv i matchen för mig personligen eftersom jag har en kompis som håller på Örgryte, och då är det ju alltid skönt att få en seger.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0