Några småsaker

Har varit väldigt lite att skriva om den senaste tiden när det gäller HBK, men här kommer lite småsaker:


I söndags kom HBK hem efter sitt läger i Spanien. Verkar ha varit ett bra läger, där Klubben fick se en del av Espanyol. Inte nog med att de spelade mot deras B-lag förra tisdagen. De fick även se två av deras A-lagsmatcher, mot de två stora i Spanien. Först såg de ju bortamatchen mot Barca på Nou Camp i början av lägret, som Espanyol vann med 2-1. Men det fick även se Espanyol - Real Madrid i lördags på Olympiastadion från -92 som är Espanyols hemmaarena, där Real vann med 2-0. Finns en liten intervju med Ante om vistelsen i Spanien på HBKs hemsida.


Jag har alltid en håla mellan 9.30 och 11.20 på tisdagar i skolan. Brukar i princip alltid träna på gym under då, men kände mig inte så bra igår så jag bestämde mig för att hoppa det idag. Visste då inte vad jag skulle göra, men efter en stund kom jag på att jag kanske skulle gå och kolla om HBK tränade på konstgräset utanför Kombihallen (går på Sannarp om ni inte visste det), vet att de rätt ofta har typ börjat sin träning 9.30 innan under försäsongen. När jag första gången gick förbi där så såg jag två personer vara på den nya konstgräsplanen (ny för i år tror jag) som var klädda i blått. Tänkte att de kunde vara några från HBK, men bestämde mig för att gå en runda till, för att sedan kolla om det hade kommit fler när jag kom tillbaka. Och när jag sedan närmade mig planerna igen så var det ett helt lag där på konstgräsplanen. När jag sedan kom ännu närmare så var det ingen tvekan att det var HBKs A-lag som tränade. Efter lite velande så bestämde jag mig försöka komma in för att titta lite, kanske hitta något intressant att skriva om. Först skulle jag bara komma hitta någonstans att kom in, problemet var bara att alla öppningar var stängda och efter att gått runt typ halva Sannarps IP och klockan var 10.30, så gav jag upp och gick tillbaka till skolan. Så istället för något intressant från träningen, så får ni nöja er med denna lite historia.  


Sedan det ser tungt ut för Jesper Westerberg. Inte heller Viking Stavanger verkar ge honom något kontrakt, enligt norska Aftenbladet.no.


En f d HBKare som däremot det verkar gå ganska bra för är Dusan Djuric. Han gjorde två mål för sitt Zürich i helgen när de vann med 5-0 mot bottenlaget Vaduz. Zürich leder den schweiziska ligan och Dusan har gjort sex mål hittills. Dusan har tagit plats på Zürich yttermittfält, mest på vänsterkanten, och är den ända av svenskarna som har slagit sig in i startelvan, Emra Tahirovic har ju återvänt till Örebro och även Andres Vasquez är på väg bort. I en intervju med fotbollskanalen.se så säger Dusan att han har utvecklas mycket sedan han lämnade HBK förra vintern.

"- Jag har förbättrat allt och är mer van vid högt tempo och tar klokare beslut."

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0