Plats 16: Brommapojkarna

Dags att släppa första laget i min tippning. Sist blir enligt mig alltså: BP


Sorry BP, men jag placerar er längst ner i min tabell. Visst, jag har hört att man idag har en breddare truppen för två år sen när senast tog sig upp, och jag kan väl hålla med om att årets lag ser bättre förberett ut. Man har Richard Henriksson och Markus Karlsson med sin rutin kanske kan leda sitt lag en bit. Det kryddat med spännande unga spelare som Kristoffer Nordfeldt, Miiko Albornoz och Philip Haglund.


Men frågan är vem man ska luta sig emot offensivt. Den som känns mest etablerad är helt klart Olof Guterstam, men vad har han egentligen presterat. Han gjorde ju stor succé och delade skytteligasegern i Superettan med Stefan Rodevåg när BP tog sig upp till Allsvenskan förra gången, och blev ju även uttagen i landslagets januariturné. Men när sedan Allsvenskan började blev det inget målfyrverkeri, även om jag faktiskt trodde det gick ännu sämre faktiskt, utan han lyckades bara göra fyra mål på hela säsongen. Blev sedan efter säsongen utlånad till FC Bryssel under förra våren, där han på 9 matcher gjorde 4 mål, men Bryssel valde att skicka hem honom igen när lånat tog slutet mitt i sommarn. Men har återvände inte hem till BP, utan blev istället utlånad till Hammarby resten av säsongen, som fick en köpoption på honom. Guterstam fick spela 16 matcher under hösten och gjorde 2 mål, men sedan var det hej då från Bajen, och nu är alltså Guterstam tillbaka i BP. Och det är alltså han BP ska luta sig emot i första hand, en spelare som verkligen kämpat för att komma ifrån klubben, men misslyckas. Bör kännas lite sådär... Kanske kan Joakim Runnemo bli den som visar vägen, han vann den interna skytteligan förra säsongen med 9 mål, men även det känns tunt.


Så jag trot att BP får det väldigt tufft i år, och tyvärr så får man enligt mig återvända tillbaka ner till Superettan direkt igen.



Nyckelspelare: Kristoffer Nordfeldt, Rickard Henriksson


Laget viktigaste spelare: Rickard Henriksson

Årets överraskning: Joakim Runnemo


Årets flopp: Olof Guterstam


Årets största värvning: Pablo Pinones-Arce

  

Årets tyngsta förlust: Christer Youssef


  

Mitt försök till startelva (lova att inte skratta):


Olof Guterstam, Joakim Runnemo


Miiko Albornoz, Imad Chhadeh, Pablo Pinones-Arce, Philip Haglund


Max Clauss, Rickard Henriksson, Markus Karlsson, Jon Persson


Kristoffer Nordfeldt

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"!


Kommentarer
Postat av: Kungen

HÅLLER MED....TROR BP FÅR DET TUNGT

2009-03-22 @ 18:39:28
URL: http://lifeandcrimes.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0