Jensen och Ajsel lämnar

Nu har det börjat hända grejer i HBK. Idag har det kommit fram att Emil Jensen och Ajsel Kujovic för att lämna Klubben efter att deras kontrakt går ut vid årsskiftet, efter som HBK inte har gett dem något nytt kontrakt.

 

Emil, som har HBK som moderklubb och debuterade för HBK i Allsvenskan 2001, säger såhär till Hallandsposten efter beskedet:

 

”Som det har varit i år så var det väl inte jätteintressant att stanna. Jag har inte varit i närheten av en plats och då är det ingen mening att vara kvar.”

 

”Det var synd att det skulle sluta så här. Om situationen hade varit annorlunda hade jag gärna sett en framtid i klubben.”

 

När man på HP frågar honom om några ”hard feelings” svarar han:

 

”Det har känts som att det gått ganska bra för mig och jag har egentligen varit den som varit helast av alla denna säsong. Jag tycker absolut att jag varit värd att få chansen, men samtidigt är det så här spelets regler är och det är tränaren som bestämmer.”

 

Men nu fick det alltså inte det, utan får nu leta efter en annan klubb. En klubb han skulle kunna tänka sig med tanke att han och hans familj trots allt är väl förankrade i Halmstad är Falkenberg, men han vet inte riktigt än.

 

Ajsel har inte kommenterat det hela, men Janne säger så här till HP:

 

”Ajsel kommer att lämna och även han har haft problem med skador under en lång period. Han har periodvis gjort mycket bra ifrån sig, men jag tror det är rätt läge för honom att byta miljö.”

 

Ska jag vara ärlig så det ju inga större förluster egentligen, både känns ju som överflödsspelare, som jag ändå inte tror skulle få någon vidare speltid. Emil har ju aldrig kommit tillbaka in i laget efter sina skador, och lär ju inte få det lättare ju längre tiden går. Ajsel har aldrig blivit den spelare som man hoppades när han kom. Har under ett tag ansett att det har varit ett svaghetstecken att ha med Ajsel, så det är nog rätt han får hitta en annan klubb.

 

Så nu är det bara att önska dem lycka till i framtiden och tacka för det de har gjort för Klubben!

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0