Tack och hej då Janne!

Det var så sent som igår i och med mitt inlägg om sportchef jag kommenterade att det verkade som om man hade fullt stöd för Janne enligt artikeln i Hallandsposten, men att jag inte gav upp hoppet om en ny tränare. Och det hade jag helt rätt om att jag inte skulle göra.

 

För idag kom det besked som jag trots allt velat, egentligen sedan inför denna säsong. Janne lämnar klubben, och det blir alltså en ny huvudtränare!

 

”Det är ett beslut som vuxit fram. Men vi är helt överens och jag kan gå härifrån med högt huvud och gott samvete”, säger Janne till Hallandsposten.

 

Men ska väl ändå börja med att säga att all heder åt Janne, jag har inget mot Janne som person. Och det är ändå en person som har HBK i blodet efter 21 år i klubben. Och det finns ändå nu när man står här ett visst, hittar inget bättre än svagt vemod just nu även om det känns överdrivet, över det hela, för han har ju varit i tränarstaben i princip enda sedan jag började följa HBK. Och jag hoppas att det stämmer att man har tagit beslutet i tillsammans. Tror även det känns en del för Janne också:

   ”Men självfallet, har man varit i klubben i 21 år, så är det naturligtvis många känslor som kommer upp när man klipper banden”

 

Men det känns ju ändå till väldigt stora delar oerhört spännande. Och absolut rätt. Janne har ju ändå varit i huvudtränare sedan 2004. Och förutom 2004 då man snubblade på mållinjen så har han ju egentligen inte presterat några jätteresultat. Visst, man kan inte begära att HBK ska vara med i toppen varje år, men har man nu gått så pass många år utan något högre placering än mitten så tycker jag att det kan vara värt att låta någon annan få chansen.

 

Detta kommer ju definitivt göra min lista över tränarnamn ännu mer spännande, och jag ska försöka hosta upp några fler namn den närmaste tiden, ifall de då inte presenteras en ny tränare innan.

 

Men frågan är hur detta beslut har växt fram egentligen, skulle vara ganska intressant att få reda på det faktiskt. Jag menar, det var ju bara någon dag sedan Janne kom hem från Barcelona efter att kolla på nya spelare. Har detta kommit fram efter han kom hem, eller hade det redan börjat växa fram innan han flög till Barcelona? Men i vilket fall så har det ju alla fall kommit fram till detta.

 

Så nu blir en ny tränare första prioritet, vilket såklart är helt rätt. Under tiden är det Lasse Jacobsson som tar över huvudansvaret.  


Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer
Postat av: Johan

HBKs nya tränare: Anders Linderoth

2009-11-28 @ 17:17:08
URL: http://www.lifeandcrimes.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0