Till nästa år: Tränare del 2

Då tänkte jag fortsätta att ge förslag på nytt tränare för HBK:

 

Torbjörn NilssonMycket intressant

Den gamle storspelaren Nilsson anser jag vara ett väldigt attraktivt tränarnamn. Tror han har mycket kunskap att ta av. Har ju även varit förbundskapten för U21-landslaget. Men även han tror jag blir svår att få hit, tror han sitter rätt stabilt hos sin nuvarande klubb Kopparberg/Göteborg i Damallsvenskan. Men jag har sett honom i Halmstad, så man får försöka hålla fast i halmstrået.

 

Jesper BlomqvistIntressant

Ytterligare en förre detta storspelare, med internationell erfarenhet. Tränade Enköping under ett drygt år innan han fick lämna dem tidigare i höstas, och står vad jag vet utan klubb just nu. Skulle kunna se honom som borde huvud- och assisterande tränare, men kanske ändå mest som assisterande.

 

Jan Jönsson Mycket intressant

Jag vet att chansen att han kommer till HBK är en på promillen. Men tycker ändå han ska vara med i den lista med sin över 300 allsvenska matcher för HBK. Har ju gjort stor succé i Staebak, och har förslagits som både ny svensk och norsk förbundskapten. Men kanske, kanske längtar han hem till Halmstad…

 

Åge HareideIntressant

Kan inte säga annat ä att Hareide trots allt har gjort ett bra jobb i Örgryte, även om de nu åkte ur, med tanke på hur det såg ut innan han kom. Har ju merit som guldtränare i Helsingborg och norsk förbundskapten. Kanske ändå ytterligare ett namn som det finns andra klubbar som drar i ifall om han lämnar ÖIS, har ryktas om t.ex. Helsingborg.

 

Björn AnderssonMycket intressant

Förre detta Bayern München-spelaren Andersson, har ju framtill i våras varit ungdomsansvarig i Bayern. Var ju en viktig del i att Görlitz kom till HBK. Har nu flyttat tillbaka till Halmstad, och blir då snabbt ett intressant alternativ för HBK. Har väl mest tänkt arbeta för Svenska fotbollsförbundet, men vem vet. Har ju en hel del internationell rutin som kan vara väldigt användbar.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0