Till nästa år: Tränare del 3

Jag ber om ursäkt för att det har gått så lång tid sedan jag skrev senast. Men nu kommer då till slut tredje delen i min serie över nya tränarnamn till nästa år:

 

Thomas Askebrand - Intressant

Askebrand har gjort ett mycket bra arbete med Falkenberg de två år han har varit huvudtränare, och de var ju med i slaget om de allsvenska platserna ända fram till slutet i år. Skulle han vilja nästa steg i karriär så är ju HBK ett nära alternativ.

 

Anders Linderoth - Helst inte

Anders Linderoth har ju ett ganska välkänt namn som säkert har respekt med sig. Har ju ett förflutet som en svensk storspelare, och vunnit Guldbollen. Som tränare har han tränat Elfsborg, som han tog upp till Allsvenskan, norska Stabaeck, Hammarby och danska Viborg, innan han tog över Landskrona 2008. Men känns inte så spännande om jag ska vara ärlig, ingen som sticker ut så precis.

 

Rickard Norling - Kanske

Norling som gjorde stor succé när han ledde AIK till en andraplats i Allsvenskan 2006. Men sedan gick det inte riktigt lika bra de två nästkommande åren, även om man placerade sig femma båda gångerna. Så han fick gå, till supportrarnas vrede, efter förra årets säsong. Sedan dess har han vad jag vet inte hade någon riktigt tränarjobb, utan istället bl a varit mentor i BP. Skulle han nu vilja ta upp sin allsvenska tränarkarriär så finns ju HBK. Men det kanske inte är det absolut bästa valet att ta en tränare som har lite rykte om sig att kunna rotera rätt mycket i laget, efter Janne som också har gjort det rätt mycket.

 

Peter Lindau - Kanske

Lindau har en okej karriär som spelare, med ett antal år som utlandsproffs. Men trots att han är från Halmstad så har han aldrig spelat för stadens största klubb. Istället är det in den näst största han har sina rötter, och där han nu är tränare. Har också hjälpt Halmia uppåt i seriesystemet. Nästa steg kan ju vara att till slut komma till Klubben. Men samtidigt så är det ju skillnad på division två och Allsvenskan.  

 

Magnus Haglund - Mycket intressant

Jag vet att detta är ganska osannolikt att Haglund kommer till Klubben. Men vem vet, det kanske är missnöjda med honom i Elfsborg efter årets placering, skulle förvisso förvåna mig kanske om han skulle behöva lämna. Men i så fall så är han ju ändå har nerifrån, och har ett förflutet i Klubben. Men som sagt, inte troligt.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0