KONTRAKTET SÄKRAT!

Djurgården gjorde igår i och med sin seger med 2-1 mot Örgryte att ÖIS tappade all möjlighet att ta sig förbi HBK i tabellen. Det tillsammans med att Djurgården redan innan gårdagens match var körde, gjorde att man efter matchen kunde konstatera att HBK inte hade någon möjlighet att kunna ramla ner direkt, utan skulle i värsta fall behöva kvala. Men för att det skulle hända var Hammarby tvungna att vinna alla sina matcher som var kvar. Till och börja med skulle de besegra att guldjagande AIK idag, en match som jag nervöst följde på Canal +…

 

Och Hammarby lyckades också, trots att AIK hade tagit ledningen med 1-0, ta sig in i matchen igen och kvittera efter cirka en kvart av andra halvleken. Hammarby var också det bästa laget efter kvitteringen, och man började oroa sig för att de även skulle få in ett ledningsmål. Men AIK byter in Kenny Pavey, och efter cirka 70 minuter kan han kämpa in bollen till 2-1. En boll som satte slutresultatet för matchen, vilket innebar att AIK fortfarande lite har övertaget guldstriden, och att Hammarby nu ligger sist med en poäng mindre än både Djurgården och Örgryte. Men det skiter jag fullständigt i om jag ska vara ärlig, för det för mig absolut viktigaste efter match såklart att…

 

HBK GENOM DET RESULTATET ÄR KLARA FÖR ALLSVENSKAN NÄSTA ÅR!

 

Det är något så J***A SKÖNT måste jag säga alltså. Det kändes som om ett antal kilon lyftes från mina axlar. Att man nu kan andas ut och Klubben kan verkligen spela ut de två sista matcherna. För nu bryr jag mig inte om var man hamnar i tabellen, det viktigaste målet har man klarat.

 

Och i och med detta så skulle jag tycka det vore lite kul om man lät lite andra spelare få chansen de två sista. T.ex. så tycker jag att Markus Gustafson ska få chansen jämte Zvirre i mittlåset på tisdag mot Göteborg, då Johnny är avstängd. Sedan så tycker jag att Kalle ska stå det två sista, om man inte spar honom på tisdag till U21-finalen på onsdag. För nu kan man ju nästa säga att man finalen på onsdag är det vikigaste matchen som är kvar. Kanske, kanske skulle Emil Jensen också chansen. Sedan skulle det ju vara kul om man lät någon från t.ex. U-laget få chansen: kanske Kujtim Bala igen, eller Bujar Mazreku, Pehr Andersson eller någon annan, skulle kunna ge fler förslag egentligen.

 

Sedan kan, i alla fall jag, för första gången börja titta mot nästa säsong nu när man vet i vilket serie man spelar. Man kan börja över t.ex. nyförvärv eller liknande. Får väl se om jag skriva något eller några inlägg om det nu under höstlovsveckan.

 

Men som sagt, nu kan man andas ut. För Halmstad har ett allsvenskt lag även 2010, och jag tror inte jag har helt fatta att det är klart än…

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0