Till nästa år: Tränare del 1

Då var det dags för mig att börja blicka fram mot nästa år. Och till och börja med så är jag säker inte ensam om man att vilja se en nu tränare till nästa år. Det är dags för Janne att kliva åt sidan tycker jag, och låta någon annan ta över.

 

Därför tänkte jag nu börja en lista över mer eller mindre aktuella eventuella tränarnamn som jag kommer att sprida ut över några inlägg (typ fem namn per inlägg). Jag kommer även att bedöma hur intressanta jag tycker med är, på en skala som är: mycket intressant – intressant – kanske – helst inte – nej tack.

 

Okej, då börjar vi:

 

Mats Jingblad - Helst inte

Mats är ju nästa självskriven att var med i diskussionen när man snackar ny tränare i HBK. Är, vad jag vet, för tillfället utan tränarjobb, och bor i Halmstad. Har ju också ett förflutet i HBK både som spelare och tränare. Men efter hur det såg ut i bl a Norrköping, men även på annat ställen, så är jag ändå skeptisk till honom som tränare ändå.

 

Jens Fjällström - Mycket intressant

Fjällström är ju till vardags expert på Canal +, och har väl egentligen inte någon vidare tränarkarriär, vet inte en som han har någon. Men han känns ändå som en person med bra koll och som har koll på svensk fotboll. Han har haft tankar på någon gång i framtiden ta över ett allsvenskt lag, och varför inte HBK då.

 

Michael Svensson - Mycket intressant

Är väl i första hand som assisterande tränare. Har ju sedan ha la skorna på hyllan varit detta i Southampton. Jag tror att han kommer att komma tillbaka till Klubben på någotvis, så varför inte redan nästa säsong.

 

Jonas Thern - Mycket intressant

Från Thern till Janne och tillbaka till Thern? Ja, varför inte! Jag tror han gjorde mycket bra under de två åren han var här senast, men som kanske fick den uppmärksamhet som det borde. Tycker bl.a. kan ta den hel del credit för hur det gick 2004, det var typ han som byggt upp det. Dessvärre tror jag chansen är ganska lite att han kommer tillbaka (säkerskilt som han precis skrivit på för Värnamo ;-) ), tror inte heller han var så förtjust i att vara allsvensk tränare.

 

Tony Gustavsson - Intressant

Tony fick ju lämna Hammarby i somras efter för dåliga resultat, skulle han då kunna vara intressant för HBK? Ja, det tycker jag. Tycker ändå han innan har gjort bra resultat med Hammarby, och är ett spännande namn. Problemen hos Hammarby var ju inte precis bara Tonys fel, utan truppen håller ju inte högsta klass. Tror tyvärr att det finns andra klubbar som kan vara intresserade av honom.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer
Postat av: Johan

Thern är nog rätt körd! Han blev ju klar som tränare i Värnamo i div.2(?) förra veckan!

2009-11-01 @ 16:23:56
URL: http://www.lifeandcrimes.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0