Bahne lämnar HBK

Att Tim Sparv lämnar efter säsongen har ju varit klart ett tag, men nu försvinner Klubbens andra finne också efter säsongen. För precis som Sparvs kontrakt så går även Magnus Bahnes kontrakt ut efter säsongen, och precis som Sparv så tänker han inte förlänga sitt kontrakt.


”Jag har givetvis funderat på att stanna i Halmstad, men jag vill prova någonting nytt och det känns som om det är rätt tidpunkt att göra det nu”, säger Bahne till Hallandsposten.


HBK har sedan tidigare gett Bahne ett förslag på en förlängning med två år, men det väljer Bahne alltså att nobba:


”Om jag skrivit på för ett par säsonger till hade jag nästan varit 33 när jag hade spelat ut det och då är jag så gammal att jag kanske inte kan åka så långt”


Bahne
kom ju inför säsongen 2007, och blev snabbt en publikfavorit på Örjan med sitt målvaktsspel. Men tyvärr åkte han på en korsbandsskada i början av hösten 2007, ett av de läskigaste ögonblicken jag har varit med om på Örjan, vilket gjorde att han var borta nästan ett helt år, fram till förra sommaren. Har väl egentligen aldrig riktigt kommit upp till samma nivå som han hade 2007, året då han trots att han missade slutet på säsongen blev utsedd till Allsvenskans bästa målvakt, sedan dess utan blandat och gett lite.


Vad detta innebär för HBK känns för tidigt för mig att börja fundera på nu. Första får vi se hur det går i år, och sedan kan man börja fundera över framtiden. Men i vilket fall så förstår jag Bahnes val, känns som om det är hans stora chans att få komma till någon större liga. Så jag önskar Bahne lyckat till, men det är ju fortfarande en del kvar av säsongen. Återstår att se om han tar tillbaka platsen mellan stolparna, eller får sluta sin tid i HBK bakom Kalle.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0