Nedräkning till Allsvenskan: Plats 16

Då sätter vi väl igång med mitt allsvenska tips, och började då med jumbon. Kanske inte helt oväntat har jag valt:

 

Åtvidabergs FF

 

Nykomlingarna Åtvidaberg tror jag kommer få det riktigt tufft. Jag ska säga att det var länge sedan jag hade så dålig koll på ett allsvenskt lag som jag har på Åtvidaberg. Lagets mest välkända spelare är en 36-åring (trodde nästan han var äldre) mittfältare som gjorde sin senaste allsvenska match för sju år sedan. Jag talar om Kristian Bergström som fick starta sju matcher, och hoppa in lika många matcher, 2003 för Malmö. Sedan dess har han alltså spelat för Åtvidaberg och har nog en ganska hög status i klubben.  Och nu ska han alltså leda klubben i Allsvenskan. Visst det finns en hel del rutin hos honom, men från är i vilken klass han är. Jag menar han är ingen duvunge längre precis. Han har även haft skadeproblem under vintern. Bakom honom är det väldigt tunt med allsvensk rutin. Den enda jag kan se annars har någon som helst allsvensk rutin är Elfsborgslånet Jesper Arvidsson, som jag också tror kan bli viktig, som har vad jag kan se åtta allsvenska matcher med Elfsborg säsongerna 2005-2006, annars är det helt tom. Så det finns väldigt dåligt med spelare anser jag som man kan luta sig mot om det börjar blåsa. Därför blir Åtvidaberg sista i Allsvenskan.

 

Precis som jag gjorde förra året så tänkte jag avsluta några ”Årets” (t ex Årets flopp) plus ett lika intressant försökt till startelva som förra året, så det kommer nu här under:

 

Nyckelspelare: Kristian Bergström, Jesper Arvidsson, Victor Prodell

 

Lagets viktigaste spelare: Kristian Bergström

 

Årets överraskning: Viktor Prodell

 

Årets flopp: Kristian Bergström

 

Årets värvning: Etuwe Prince Eboagwu

 

Årets förlust: Daniel Lundqvist

 

Årets snackis: De forna storhetstiderna

 

 

Min startelva:

 

Victor Prodell, Paulus Roiha

 

Kristian Bergström, Prince Eboagwu, Christoffer Karlsson, Haris Radetinac

 

Jesper Arvidsson, Alberis da Silva, Erik Moberg, Daniel Hallingström

 

Henrik Gustavsson

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0