Jänkare klar för HBK

Har var aktuell redan inför förra säsongen, men med värvningen av Järdler försvann han ur bilden. Hamnade istället i Ljungskile, och blev där en nyckelspelare under hösten. Ska därför ha varit jagad av flera klubbar i vintern, men valde alltså HBK. Och idag presenterades:

 

Ryan Miller

 

Miller blir alltså det första nyförvärvet för Lasse och Micke som tränare. Han är då en 25‑årig amerikansk högerback som då provspelade med HBK redan förra året. Men jag kommer ihåg att jag nog var en aning skeptisk till honom, även om jag inte hade sett honom, eftersom han hade bl a blivit ratad av något norskt lag i andradivisionen. Men något som talade för honom förra året i konkurrens med Järdler var att jag då ansåg ha det behövdes en högerback mer än en vänsterback, men man valde då alltså vänsterbacken Järdler. Men nu känner jag att det behövs en vänsterback mer än en högerback, och väljer man alltså Miller som är högerback…

 

Men i vilket fall är det nog ändå ganska vettigt med en till högerback. För Lasse anser att Gus gjorde det bra som innermittfältare under hösten, och utesluter inte att man kanske testar honom där. Sedan säger även Lasse såhär till hbk.se vad det gäller Emil Salomonsson:

   ”Ryan är en högerback som gör att Emil Salomonsson kan flytta fram ett steg i plan och detta tror jag att vi får ut mer av, tror att vi blir bättre i båda positionerna”

   ”Emil var jättebra som högerback under förutsättningen att det var hans första säsong som ytterback, men jag tror att vi får än mer nytta av honom framåt. Vi var inte tillräckligt bra framåt förra säsongen och detta tror jag utmynnar i att vi blir bättre både offensivt och defensivt.”

 

Man har ju förvisso Niclas Johnsson också, men med tanke på att det är hans första säsong i A-laget så känns det tufft att han som blir den enda riktiga högerbacken. Och med tanke på att Miller ska ha gjort succé i Ljungskile så känns det värd att ”give it a try”. Sedan ska han ha fått en bra bild av klubben förra gången:

   ”Jag fick fina intryck av föreningen, spelarna, ledarna och atmosfären när jag var här förra året och blev mycket glad när jag nu fick chansen att komma hit”, säger han till hbk.se

 

Så jag ser förväntansfullt framemot att se vad han kan åstadkomma. Han kommer ju även vara med redan på försäsongsstarten imorgon, och får då hela försäsongen på sig att komma in i Klubben, vilket ju är bra.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0