Lärlingar presenterades

Sedan släpptes även i förra veckan vilka som kommer vara lärlingar i A-laget i år, alltså spelare som kommer spela 50 % med U-laget och 50 % med A-laget. Det är fyra stycken som alla är födda -91, alltså samma år som jag. Spelarna är Joakim Wrele, Per Gulda, Rickard Magyar och Marcus Antonsson. Något som är lite intressant är att Jocke, Gulda och Magyar alla har min forna klubb BK Astrio som moderklubb, medan Antonsson har Unnaryds GoIF som moderklubb. Sedan går Jocke, Gulda och Antonsson alla på Samhälle/Idrott på Sannarpsgymnasiet. Såhär säger U-tränare Robert Nordström om dem av och en:

 

Joakim Wrele

”En slitstark allroundspelare som mestadels spelat innermittfältare. Han har en förmåga att läsa spelet, har en hög arbetskapacitet och vinner ofta bollen för att sedan spela vidare”.

 

Per Gulda

”Vänsterback med väldigt stora förtjänster i det offensiva spelet. En bra passningsspelare, snabb. Landslagsman med 8 J- och 11 P-landskamper”

 

Richard Magyar

”Richard spelar mittback och har en mycket god förmåga att läsa spelet. Han är mycket brytsäker och en god passningsspelare.”

 

Marcus Antonsson

”En löpstark och hårt arbetande måltjuv och målgörare. Han gjorde under 2009 36 mål på 36 matcher i U-laget och har hög procent på de målchanser han får.”

 

Av dessa är det Jocke som jag har bäst koll på. In bara för att jag har gått ett antal år tillsammans med honom i skolan, utan även för att det är han som fick spela mest frekvent i B-laget under förra året. En ganska spännande spelare som spelar ganska enkelt och inte krånglar till det. Gulda spelad jag tillsammans med när jag var liten, och han var duktig redan då. Är ju ofta med i P91-landslaget, men har faktiskt inte sett honom spela på ett antal år, men har hört från fler att han är stark offensiv, men lite svagare defensivt. Magyar har jag nog inte sett överhuvudtaget, men ska ju ha imponerat i U21-finalen. Antonsson har jag sett göra något inhopp i B-laget, men har väl egentligen inte bildat med något riktigt klar uppfattning av honom. Förhoppningsvis för jag se mer av alla i år än vad jag fick ifjol. Och med tanke på att de var två av förra årets lärlingar som fick A-lagskontrakt till i år så visar det att det absolut har chans att kunna ta sig till A-laget som lärling, så det ska bli spännande att följa dem.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer
Postat av: Kungen

Spelade innebandy med Antonsson länge och han har en oerhört känsla för målet. Dessutom så ger han sig aldrig! Har även en vinnarskalle!

2010-01-05 @ 21:13:39
URL: http://www.lifeandcrimes.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0