Min nuvarande elva

Så här dagen innan årets första träningsmatch så tänkte jag ge er hur jag tycker HBKs startelva ska se ut upp nu innan man spelat något i år. Sedan efter att alla träningsmatcher är spelade kommer jag också presenterar hur jag vill att HBK ska ställa upp vid den allsvenska premiären. Kör en 4-3-3 som verkar vara det som Lasse vill spela. Tar också ut en bänk, med 7 avbytare, som det är från och med i år.

 

Här kommer alltså hur jag vill ha det utan att ha sett HBK år:

 

 

                                                Kalle Johnsson

 

 

 

Ryan Miller     Tomas Zvirgzdauskas (K)     Johnny Lundberg     Christian Järdler

 

 

 

                Mikael Rosén     Jonas Gudni Saevarsson     Michael Görlitz

 

 

 

Joe Sise                                   Emir Kujovic                                Marcus Olsson

 

 

Bänken:

Robin Malmkvist

Niclas Johnsson

Markus Gustafsson

Anel Raskaj

Emil Salomonsson

Anselmo

Kujtim Bala

 

 

Motivering:

Kalle ställer jag i mål framförallt för att jag i princip inte sett något av Robin och inte har någon aning om vad han står, så där kan det helt klart bli Robin när jag har sett honom, men till dess Kalle.

Ryan har jag ju egentligen inte heller sett, så jag funderade på om han skulle få vara med. Men det finns inga andra riktigt bra alternativ som det ser ut just. Det enda riktiga alternativet till Miller är för tillfället Niclas Johnsson, men han känns inte riktigt aktuellt som startman just nu.

Zvirre är förvisso inte på väg åt rätt håll i sin karriär, men ändå. Skulle säga att Zvirres säsong förra året helt klart var över förväntat. Ska också med sin inställning och vilja vissa vägen för resten av laget som lagkapten.

Johnny är ju ganska given efter den hösten han hade ifjol, då han dominerade i de bakre delarna. Är också precis i lagom ålder, ingen duvung men inte heller lastgammal. Får ses som vice lagkapten i detta lag.

Sedan så kommer vi då till vänsterbackplatsen, inte HBKs starkaste position precis. Men efter många försök till att hitta någon bra alternativ blev det till sist Järdler. Texas blir ju inte yngre och Järdler får till det bra med vänsterfoten ibland.

Kanske som höjer lite på ögonbrynen över att jag har Gus som mer innermittältare, för det är faktiskt tre centrala mittfältare jag tänker mig. Men Lasse har ju varit in på att ha honom där, och med sin tyngd, kampvilja, helt okej högerfot och att han kan göra något oväntat någon gång ibland (har ju patent på att tunnla förbi sin motståndare vid egen hörnflagga).

Saevarsson finns med som en riktig duracell-kanin som kommer springa och springa. Med sin snabbhet också kan han ibland överraska sin motståndare. Ska ju också vara stark med bollen också, något som han får visa mer i år.

Också Görlitz, här behövs egentligen ingen förklaring. Lagets bästa spelare som stod för oerhört mycket av det offensiva spelet förra året, så jag hoppas verkligen han blir kvar i Klubben.

Efter jämn kamp med Emil så blev det i alla fall nu Sise som jag vill se till höger i anfallet. Hade ju stora skadeproblem under förra året, men visade när han var med att han var väldigt jobbig att möta. Är kanske inte extremt snabb eller extremt stark, men han är snabb och han är stark (tack Mellberg för den).

Emir känns ju för tillfället ganska given som central forward. Var ju Klubben bästa målskytt förra året, och får han bara upp procenten mål på sina skott så kan det bli riktigt bra, för det känns som han har näsa för att hitta till lägena.

Mackie gjorde det ju väldigt bra i slutet av förra säsongen, förutom det då att han inte känns som en riktig striker. Därför tror jag en position som ytterforward kan passa honom bra men sin speed.

På bänken sedan på så blir ju Robin automatiskt reservmålvakt. Känns sedan blir det lite det unga gardet bland backarna på bänken med Gustafsson och Niclas. Gustafsson visade ju mot Göteborg att han har vad som krävs, men har inte riktigt gått förbi Zvirre än. Niclas känns spännande och roliga än Texas. Anel känns ju ganska given som ett alternativ på mittfältet, får han bara till det sista så kan han bli en spelare av klass. Även Emil ska ju vara med i truppen, men föll på mållinjen mot Sise, men han kan helt klart vara med när det gäller. Man vet ju vad Anselmo kan, och därför ska han ju helt klart vara med i truppen. Sedan är det ju lite spännande med Bala som är ett alternativ med sin vänsterfot.

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0