Ny lagkapten i HBK

Efter drygt sju år som lagkapten, om han nu inte tappade det redan i höstas, så får nu Tommy Jönsson lämna över lagbindeln. Fast det blir inte till Tomas Zvirgzdauskas som bar den under hösten…

 

Utan det var ingen tillfällighet att det var Johnny Lundberg som bar bindeln mot sin gamla klubb i lördags. Har nämligen blivit utnämnd till ny lagkapten, något som han säger så här om det till hbk.se:

   ”Det är en liten utmaning för mig. Ändå har det varit ett litet mål sedan jag kom hit, då jag var det i Landskrona precis innan jag stack till Danmark. Det känns stort att få vara lagkapten i Halmstad.”

 

Och såhär kommenterade Lasse Jacobsson det:

   ”Vi tyckte att Johnny passade bra. Det känns som han kommer spela mycket och det är litet av en nystart eftersom jag också är ny som tränare. Han har bra ledaregenskaper och kommer att finnas här några år framåt.”

 

Måste säga att jag tycker det är ett bra val, även om jag hade Zvirre i startelvan som jag publicerade i fredags. För medan t ex Zvirre trots allt är på väg neråt i sin karriär, så har Johnny flera år kvar. Men ändå så är det ju ingen med så mycket rutin som Johnny som är så pass säker i startelvan. Det som då framförallt skulle ha talat emot Johnny är ju att han bara varit i Klubben i ett halvår, men annars känns han riktigt bra. Så jag önskar bara Johnny lycka till med att leda laget framåt

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0