Poängkung 2009

Det försvann efter säsongen, och i med jakten på ny tränare. Sedan skulle jag ha gjort det någon gång under jullovet och till sist skulle jag göra den någon gång i helgen, egentligen igår. Men nu, efter bl a en liten påminnelse, kände jag att det var dags att till slut presenterar vem som fick mest poäng av mig under den allsvenska säsongen förra året.

 

Segraren var ganska väntad, finns ju inget snack om att han var HBKs bästa spelare förra året. För det var såklart Görlitz som gick segrande. Att det sedan var Bahne som blev två är kanske lite mindre väntad, även för mig själv. Fast det är ju ganska lätt att uppmärksamma när han som målvakt spelar bra, också var han ju en period där han var ganska bra. På tredje plats kom Klubbens bästa målskytten, Emir. Hela listan över hur poängen fördelades kommer här:

 

Michael Görlitz 37 p                  

Magnus Bahne 26 p

Emir Kujovic 21 p

Johnny Lundberg 20 p

Tim Sparv 18 p

Emil Salomonsson 13 p

Anel Raskaj 12 p

Tomas Zvirgzdauskas 8 p

Joe Sise 5 p

Marcus Olsson 4 p

Kalle Johnsson 3 p

Andreas Johansson 2 p

Mikael Rosén 2 p

Jonas G. Saevarsson 1 p

Anselmo 1 p

Ajsel Kujovic 1 p

 

 

Sedan kollade jag också, med tanke på hur många matcher man fick förra året, vad poängsnittet per match blev för dem som fick poäng. Och där var det faktiskt inte Görlitz som vann, utan Johnny tog det, men Görlitz var honom hack i häl. Dessa måste jag också säga var de två bästa i HBK 2009. Men, men det sammanlagda poäng som gäller. Men på tredje plats i denna listan kom faktiskt Kalle, som alltså gjorde det rätt bra de tre matcherna han spelade. Dessa tre var dem som snittade en poäng eller mer per match. Hur alla snittade kommer här (antalet matcher är inom parantes):

 

Johnny Lundberg 1,54 p (13)

Michael Görlitz 1,23 (30)

Kalle Johnsson 1,00 (3)

Magnus Bahne 0,96 (27)

Emir Kujovic 0,72 (29)

Tim Sparv 0,69 (26)

Emil Salomonsson 0,46 (28)

Anel Raskaj 0,40 (30)

Joe Sise 0,36 (14)

Tomas Zvirgzdauskas 0,28 (29)

Marcus Olsson 0,20 (20)

Andreas Johansson 0,17 (12)

Ajsel Kujovic 0,11 (9)

Mikael Rosén 0,08 (24)

Jonas G. Saevarsson 0,07 (14)

Anselmo 0,05 (21)

 

Så det är bara att framförallt gratulera Michael Görlitz som alltså blev poängkung 2009, och börja blicka fram emot en ny säsong med nya poäng…

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0