Nedräkning till Allsvenskan: Plats 10

Då har vi kommit upp till tionde plats, och här börjar det bli intressant för där kommer enligt mig (ska försöka se det utifrån och vara så objektiv som möjligt tänkte jag):

 

Halmstads BK

 

Halmstad som tippades som ett topplag inför förra säsongen, fick en riktigt tung säsong och var med i bottenstriden i princip hela vägen. Iår tror jag kommer man i alla fall att ta ett litet steg uppåt i tabellen. Man har ett gäng talanger, så som Emir Kujovic, Anel Raskaj och Emil Salomonsson, som kan blomma ut. Lägg också till Michael Görlitz som gjorde en riktigt bra säsong förra året, och som nog trots allt är underskattad. Sedan får man se vad tränarbytet ger för effekt, för nog reaktion kommer det säkert att få. Men samtidigt så vet man inte hur länge Halmstad får behålla Görlitz, särskilt efter förra årets stora ekonomiska förlust. Han var trots allt ganska viktig förra året. Sedan har man som sagt ett gäng talanger som man inte vet om de kommer att lyckas fullt ut. Man har ju inte heller värvat in några större namn, utan Robin Malmkvist, från Öster som spelade i division ett ifjol, och Ryan Miller, från Ljungskile i Superettan, är det två mest namnkunniga. Då har man också tappat spelare som Tim Sparv och Magnus Bahne. Men jag tror alltså ändå att man inte ska vara riktigt nära nerflyttning, utan får lite luft där emellan.

 

 

Nyckelspelare: Johnny Lundberg, Michael Görlitz, Emir Kujovic

 

Lagets viktigaste spelare: Michael Görlitz

 

Årets överraskning: Joe Sise

 

Årets flopp: Tomas Zvirgzdauskas

 

Årets värvning: Ryan Miller

 

Årets förlust: Tim Sparv

 

Årets snackis: Transferrykten runt Görlitz och Kujovic

 

 

Min startelva (Som ni kanske förstår så sätter jag inte upp den elvan jag vill se i premiären. Istället sätter jag upp en elva som jag tror en hyfsad intresserad person som inte håller på HBK, och sätt försäsongen, skulle göra):

 

Anselmo, Emir Kujovic

 

Marcus Olsson, Anel Raskaj, Jonas Gudni Saevarsson, Michael Görlitz

 

Per Johansson, Johnny Lundberg, Tomas Zvirgzdauskas, Emil Salomonsson

 

Karl-Johan Johnsson

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0