Nedräkning till Allsvenskan: Plats 11

Nu börjar vi snart närma oss mitten, och på elfte plats kommer:

 

Mjällby AIF

 

Tror helt klart att Mjällby blir bästa nykomling i år. Man vann alltså Superettan ifjol och är nu efter många år åter i Allsvenskan. Och då tror jag alltså att man kommer att hamna på ganska säker mark. För man har ju till skillnad för sin nykomlingskollega Åtvidaberg värvat in lite spelare med rutin. För in har ju spelare som förre HBK-spelaren Jesper Westerberg, Daniel Nicklasson och profilen Tobias Grahn kommit. Men man har ju sedan innan även den rutinerade trion Mattias Asper, Patrik Rosengren och Marcus Ekenberg. Framförallt de två första har ju mängder med allsvensk rutin. Lägg också till att man har en holländsk anfallare som kan vara på väg in. Men samtidigt så vet man ju inte riktigt hur t ex Grahn kommer att se på det sin del i klubben. Kändes i en intervju jag läste att han nästan ansåg att han var större än laget. Nu har jag ju förvisso inte full koll på Grahn, men det känns lite som en spelare som vill ha det på ett visst vis, och får han inte det så sparkar han bakut. Kan vara en anledning till att han har varit i så många klubbar. Men samtidigt kan han blomma ut till en stöttespelare i Mjällby. Jag tror han antingen kommer att bli fågel eller fisk, inte mitt emellan. Och sedan får vi se hur den rutinerade trion, Asper, Rosengren och Ekenberg, klara Allsvenskan, det ju inte tonåringar längre trots allt. Men jag tror ändå man kan ganska lugnt hålla sig kvar.

 

 

Nyckelspelare: Mattias Asper, Patrik Rosengren, Marcus Ekenberg

 

Lagets viktigaste spelare: Mattias Asper

 

Årets överraskning: Jesper Westerberg

 

Årets flopp: Patrik Rosengren

 

Årets värvning: Tobias Grahn

 

Årets förlust: Jukka Santala

 

Årets snackis: Hur den lilla klubben lyckas

 

 

Min startelva:

 

Marcus Ekenberg, David Löfquist

 

Daniel Nicklasson, Tobias Grahn, Patrick Osiako, Johan Svensson

 

William Leandersson, Patrik Rosengren, Juan Robledo, Jesper Westerberg

 

Mattias Asper

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0