Nedräkning till Allsvenskan: Plats 12

Nu börjar vi ta oss ifrån strecken och är nu uppe på tolfte plats, där jag tror vi kommer hitta:

 

Djurgårdens IF

 

Förra året var Djurgården bara minuter från att hamna i Superettan efter kval, men lyckades hålla sig kvar. I år tycker jag nog Djurgården är ett av de lag som är svårast att placera. På något vis är jag rädd för att de kan få en betydligt bättre säsong än ifjol, och klättar ganska högt upp. Men när det kommer till kritan så tycker jag trots allt inte truppen håller för så mycket högre än såhär. Det är framförallt alla dessa finnar man har plockat in, som man inte har någon vidare koll på vad de går för, som jag är orolig för. Framförallt så har det snackats om att den unge mittfältaren Kasper Hämäläinen kan bli farlig i år. Sedan har man spelare som Daniel Sjölund som man aldrig vet med, Johan Oremo som kan hitta rätt och Boyd Mwila som var Djurgårdens bästa spelare båda gångarna laget mötte HBK. Också krigarnas krigare Mattias Jonsson. Men frågan är hur mycket Jonsson kommer klara att spela i år, är väl redan nu skadad. Sedan har ju Oremo som sagt inte hittills hittat riktigt rätt i Djurgården, Sjölund också vara skadad en del och Mwila inte fått så mycket ut av sitt fina spel. Sedan har man tappat lagkaptenen och stöttepelaren Markus Johannesson, som känns som en riktigt tung förlust. Lägg sedan till en huvudtränare som inte har tränat allsvenskt på nästan 20 år, och en assisterande som inte har någon rutin från mer än att ha tränat ungdomslag, gör att man inte kommer högre än såhär.

 

 

Nyckelspelare: Pa Dembo Touray, Daniel Sjölund, Mattias Jonsson

 

Lagets viktigaste spelare: Mattias Jonsson

 

Årets överraskning: Philip Hellquist

 

Årets flopp: Daniel Sjölund

 

Årets värvning: Kasper Hämäläinen

 

Årets förlust: Markus Johannesson

 

Årets snackis: Tyvärr publiken

 

 

Min startelva:

 

Boyd Mwila, Johan Oremo, Mattias Jonsson

 

Kasper Hämäläinen, Daniel Sjölund, Philip Hellquist

 

Petter Gustafsson, Jani Lyyski, Patrik Haginge, Kebba Ceesay

 

Pa Dembo Touray

Se till att gräset ligger med "grôna sidan opp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0